Godot na Linuxie

Godot to jeden z tych projektów, które z pewnością nie cieszą się takim zainteresowaniem na jakie zasługują. Zapoczątkowany przez dwie osoby i rozwijany od kilkunastu lat, w pełni darmowy i z otwartym kodem źródłowym, silnik 2D/3D wraz z edytorem do tworzenia multiplatformowych gier, wydaje się idealny dla małych zespołów indie.

W poniższym krótkim poradniku zainstalujemy Godot 2.1.3 na Ubuntu.

Minimalistycznie

Jedną z zaskakujących cech Godota jest to, że składa się tylko z jednego pliku i można go uruchomić z dowolnego miejsca na dysku. Dla porządku jednak, przygotujemy dla niego folder w /opt. Z poziomu administratora:

mkdir -p /opt/godot
cd /opt/godot
wget https://downloads.tuxfamily.org/godotengine/2.1.3/Godot_v2.1.3-stable_x11.64.zip
unzip Godot_v2.1.3-stable_x11.64.zip
rm Godot_v2.1.3-stable_x11.64.zip
chmod -R a+rX /opt/godot
ln -s /opt/godot/Godot_v2.1.3-stable_x11.64 /usr/bin/godot

Przydał by się jeszcze skrót do programu w menu systemowym, tworzymy więc plik $HOME/.local/share/applications/godot.desktop

[Desktop Entry]
Name=Godot
Comment=Application for making games
Exec=/usr/bin/godot %U
Icon=godot
Terminal=false
Type=Application
Categories=Utility;Game;

Ikonę w formacie PNG wgrywamy do katalogu /usr/share/icons

Multiplatformowość

Godot jest w zasadzie gotowy do pracy, jedyne czego brakuje to szablonów eksportu, służących do zapisywania wyników naszej pracy jako samodzielnych aplikacji. W tym celu pobieramy plik Godot_v2.1.3-stable_export_templates.tpz ze strony projektu i importujemy go w edytorze (Ustawienia -> Zainstaluj Szablony Eksportu).

Od tego momentu, przycisk Eksport będzie wyświetlał listę docelowych platform:

  • Android
  • Blackberry 10
  • HTML5
  • Linux X11
  • Mac OSX
  • Windows Desktop

Kompilacja dla iOS i UWP jest niestety bardziej skomplikowana i wymaga zapoznania się z dokumentacją.

Sznurki


Opublikowano

w

przez

Tagi:

Komentarze

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *